Cele Kampanii Promocyjnej "Parada Drobiu"
 
Głównym zamierzeniem kampanii jest spowodowanie zwiększenia spożycia mięsa i przetworów drobiowych oraz zwiększenia zaufania i przekonania konsumentów o bezpieczeństwie polskiej żywności, a szczególnie drobiowych artykułów spożywczych. Chcemy bardziej zwrócić uwagę na wysoką jakość polskich produktów drobiowych pośród całej gamy artykułów spożywczych z całego świata.

Bardzo ważny jest też element prozdrowotny, bowiem większość diet prozdrowotnych i służących odchudzaniu jest oparta na mięsie drobiowym. Pragniemy przywrócić staropolską tradycję jedzenia drobiu, udowadniając jego wielką wartość odżywczą oraz pokazać możliwość przyrządzania z niego wykwintnych dań.

Duży nacisk kładziemy na wytwarzanie nawyków żywieniowych u dzieci i młodzieży, gdyż to oni w przyszłości będą konsumentami naszych produktów.
 
 

                            PARADA  DROBIU 

                                       Poszczególne  elementy  kampanii  i  skrótowy opis działań .

 

     Cały  projekt  promocyjny  realizowany  jest  od dnia 11.01.2013r. do dnia 31.12.2013r.

 

A.  1.   Głównym  wydarzeniem adresowanym  do  6000  odbiorców  będzie miting rodzinn w Sopocie  pt ,, Chudnij na molo’’,  wraz z wystawą  drobiu  użytkowego i  ozdobnego, zajęciami   i badaniami zdrowotnymi , konkursami dla rodzin, pokazami  i występami , degustacją potraw  z czterech  gatunków  drobiu i  pokazami  kulinarnymi.  Miting  rodzinny  odbędzie  się  od godz.10:00 do  godz. 18:00 dnia 2.06.2013r. u nasady  mola w Sopocie i składać się będzie  z kilku  modułów.                                                                                                   

a)  Moduł kulinarny -  degustacja potraw ( 4 gatunki drobiu)  oraz pokazy  i opowieści  kulinarne. Pokazy  przygotowują i występują na scenie kucharze z Pomorskiej  Akademii Kulinarnej, biorący udział  w światowych olimpiadach  kulinarnych. Będą tam też rozdawane ulotki  z przepisami .                                                                                                                                               

b) Moduł  prozdrowotny - pięć stanowisk do różnych badań prowadzonych przez dietetyków i rehabilitantów przepisującym badanym indywidualne diety , oparte głównie na mięsie drobiowym. Pokazy profilaktyki przeciw reumatycznej  i gimnastyki  rehabilitacyjnej.                                                                                                                                                   

c)Moduł  wystawowy -  wystawa drobiu ras ozdobnych i wystawa drobiu  użytkowego  oraz plansze  edukacyjno- informacyjne , pokazujące  historię  poszczególnych  gatunków  drobiu  i jego cechy  biologiczne. Będą też pokazy  psów pasterskich , zaganiaczy kaczek. Żonglerka   zespołu  Pass  Factory i wiązanie przez nich baloników w kształty czterech gatunków drobiu ( pokaz  przeznaczony głównie dla dzieci)                                                                                                                                                                

d) Moduł folklorystyczny - stanowisko KGW z Górek Abisyńskich .Koło to jest wielokrotnym laureatem konkursów na potrawy regionalne i tradycyjne. Panie , prócz potraw do degustacji , przygotują  skecz na scenę związany z hodowlą i wykorzystaniem  gospodarskim  drobiu.                                                                                                                               

 e) Moduł konkursów to prócz konkursów  dla ogólnej  publiczności przeprowadzanych na scenie  osobne konkursy dla dzieci ( Dzień Dziecka).  Dwóch moderatorów  zajmie się przeprowadzaniem  tych  konkursów.                                                                                                                                                                

f)  Moduł  sceny -  dwóch prowadzących. Wywiady z prof. Krawczyk  o naszych rasach użytkowych,  wywiad  z Anną  Roszewską  o,, ciekawostki  o drobiu  ozdobnym”,  pokaz kulinarny,  rozmowa z dr Grażyną Pilarczyk  o profilaktyce przeciw  reumatycznej i  roli diety  opartej  na mięsie drobiowym.Pokazy ćwiczeń odchudzających i rehabilitacyjnych.Rozmowa o dietach opartych na mięsie z poszczególnych gatunków drobiu.Występy  zespołu ,,Kury”  i  Ani  Rusowicz. Konkursy   z nagrodami  dla publiczności.                                                                        

Odwiedzającym  i  gościom festynu oferować będziemy poradnik ,, Smuklej z drobiem’’,  w którym  będą przepisy  na 36 potraw z drobiu z fotografiami  potraw, porady dietetyczne  i porady  ćwiczeń odchudzających. Do poradnika  dołączona będzie płyta DVD z pokazem przygotowania tych potraw, pokazem ćwiczeń oraz gra komputerowa dla dzieci i młodzieży. Na scenie  będzie ekran diodowy  , na którym znajdą się multimedia związane z drobiem, ikonografia związana z historią i rozwojem  drobiarstwa, klipy pokazujące różne rasy drobiu.          Drugi ekran ustawiony będzie przed wejściem  na teren  Kąpieliska Morskiego Sopot.

2. Mitingowi ,, Chudnij  na molo” towarzyszyć  będzie  konferencja  popularno- naukowa ,, Drób w nauce i sztuce’ ‘ , gdzie oprócz  prelekcji  historycznych (dr hab. Daniel  Makowiecki  z UMK  w Toruniu  specjalizuje się w badaniu drobiu w   Średniowieczu) ,  znajdą się też prelekcje na temat  drobiu  w sztuce ( malarstwie)  i literaturze gdyż  drób towarzyszy ludzkości  od wieków  i pełnił też rolę alegoryczną. Na zakończenie  konferencji  pokażemy  rekonstrukcję stołu  staropolskiego z potrawami  opartymi  na drobiu.

3. Briefing  prasowy  przy stole staropolskim. Sopot, po konferencji. Zaproszenie dziennikarzy  i VIP –ów  do degustacji  i przedstawienia projektu przy stole staropolskim. Stół  przybliży historyk   prof.  Dumałowski  , działacze PZZHiPD  przedstawią  cele i elementy  kampanii.

 B.   4. ,, Kurczak  w  Belwederze ‘’ to chęć przedstawienia  w Pałacu Prezydenckim  w czasie różnych  spotkań  ( np. wręczenie tytułów profesorskich, czy spotkanie korpusu  dyplomatycznego)  wybranej polskiej  i międzynarodowej  publiczności   wyśmienitych , wykwintnych  potraw   z drobiu  będących  wariacjami  na temat  naszych staropolskich przepisów.   Przedstawimy dziewięć  takich  prezentacji – degustacji , od kwietnia do grudnia 2013 roku. Za każdym  razem  potrawę będzie przygotowywał jeden z dziesięciu  najlepszych kucharzy polskich. Potrawom  będą towarzyszyły  ulotki z przepisami  i  krótkim opisem  historii potrawy  w czterech  różnych , adekwatnych do sytuacji  językach.

5.Kampania w mediach

a)Produkcja  i emisja  czterech  półgodzinnych  filmów dokumentalnych emitowanych  w kanałach  ogólnopolskich. Po trzy  emisje  w TVP i kanale Planet . Każdy  poświęcony będzie innemu  gatunkowi  drobiu: kurom , kaczkom, gęsiom i indykom. Filmy pokazywać  będą  historię hodowli drobiu w Polsce, nasze rodzime rasy , walory odżywcze i dietetyczne mięsa drobiowego. Przekazane  zostaną też  działaczom  PZZHiPD  do wykorzystania  na seminariach  i konferencjach oraz do skansenów  do pokazywania zwiedzającym.

b)Wykupienie  artykułów  sponsorowanych  w gazetach life  stylowych  m. in.w,, Zwierciadle’’ ,   ,, Żyj zdrowo’’,   ,, Pani domu’’.  Artykuły w mediach pozwolą na dotarcie  do gospodyń domowych, czyli  osób  decydujących o domowym jadłospisie.

c)Wykupienie w radiu i tv  spotów informujących  o mitingu rodzinnym  w Sopocie.

d)Strona internetowa  projektu  pokazująca cele i  elementy  projektu .

6.Wydawnictwa

a)Poradnik  ,, Smuklej  z drobiem’’, w którym będą m.in. przepisy  na 36 potraw  z drobiu, 15 fotografii potraw, porady dietetyczne oparte na diecie z mięsa drobiowego i porady ćwiczeń   odchudzających  przygotowany  przez  zespół  Pani Marii  Fall  Ławryniuk  znanej dietetyczki  współpracującej   z lekarzami , przygotowującej  pacjentom   diety   w procesach  leczenia różnych  chorób , jak i  podczas odchudzania.   Do poradnika dołączona  będzie  płyta DVD  z pokazem  przygotowania tych potraw i pokazem  ćwiczeń oraz gra komputerowa  dla młodzieży ,, Schudnij  z kurczakiem’’ –  kopie projektu    ,,Z  kurczakiem przez wieki’’.

b)Ulotki  z przepisami  na 4 potrawy z 4 rodzajów drobiu rozdawane przy degustacji.

c)Kalendarz na 2014 rok, z przepisami  i fotografiami  drobiu   ( przygotowany na czerwiec 2013) – rozdawany  wśród  Vipów , producentów  i przetwórców drobiu, klientów i przedstawicieli  mediów .

d)Plakaty informacyjne o mitingu i zaproszenia  dla VIP – ów i dziennikarzy, zaproszonych  gości.

e)Ulotki  w czterech  językach opisujące historię  potraw do modułu  ,, Kurczak w Belwedrze’’

f)Tablice informacyjne o historii , pochodzeniu i odmianach drobiu

g)Broszura  pokonferencyjna ,, Drób w nauce i sztuce’’

h)Pocztówki z 4 rodzajami drobiu i logo kampanii

6.Wyprodukowanie gadżetów  przeznaczonych  na nagrody  w  dla publiczności  na festynach , co pozwoli na utrwalenie  logo kampanii.

7.Listopad 2013r spotkanie podsumowujące obie kampanie promocyjne. Spotkanie  zaproszonych gości , mediów i działaczy  PZZHiPD odbędzie się w Warszawie.                                                                                 

Copyright © PARADA DROBIU - finansowane z funduszu promocji mięsa drobiowego. Realizacja projektu: Verakom - projektowanie stron Nowy Sącz